Deklaracja dostępności
Szczegóły informacji
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Zielonej Górze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Treści niedostępne
- część plików nie jest dostępna cyfrowo
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Mirosław Adamczyk.
- E-mail:
- Telefon: 68 327 14 50
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Samorządowe Kolegium Odwoławcze
- Adres: Samorządowe Kolegium Odwoławcze
Al. Niepodległości 7
65-048 Zielona Góra - E-mail:
- Telefon: 68 327 14 50
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Samorządowe Kolegium Odwoławcze zlokalizowane jest w centrum Zielonej Góry przy Al. Niepodległości 7 obok Teatru Zielonogórskiego, przy tzw. "deptaku". Nie ma możliwości dojazdu samochodem i nie mam miejsca parkingowego. Budynek posiada dwa wejścia. Wejście A - główne i weejście B przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Wejście do budynku jest zabezpieczone domofonem. Wszystkie sprawy są przyjmowane w Biurze Podawczym, które znajduje się na parterze. Pozostałe pomieszczenia są niedostępne dla petentów.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Informacja dla osób niesłyszących i mających problem w komunikowaniu się
Osoby uprawnione, tj. osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się i wymagające w związku z tym wsparcia w kontaktach z organami administracji publicznej, mogą korzystać z pomocy przy załatwianiu spraw w Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Zielonej Górze poprzez wykorzystanie środków wspierających komunikowanie się w szczególności poprzez:
- wysyłanie korespondencji na adres:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Zielonej Górze
Al. Niepodległości 7
65-048 Zielona Góra
- korzystanie z poczty elektronicznej: adres e-mail:
- przesyłanie faksów: nr faksu (68) 324-80-26
- korzystanie z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP
- tłumacz języka migowego
Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Osoba uprawniona ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej, tj. osoby która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w organie administracji publicznej. Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Zielonej Górze dysponuje pracownikiem przeszkolonym w zakresie podstawowej obsługi w języku migowym. Aby skorzystać z pośrednictwa tego pracownika prosimy o powiadomienie Prezesa Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej (pisemnie, mailem lub faksem) 3 dni przed planowanym terminem załatwienia sprawy. W powiadomieniu należy podać:
- imię i nazwisko osoby zainteresowanej,
- propozycje terminu wizyty w Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Zielonej Górze,
- krótkie określenie czego dotyczy sprawa,
- kontakt zwrotny, gdzie ma być przesłana informacja, dotycząca spotkania.
W przypadku zgłoszeń przesłanych w dni wolne od pracy będą rejestrowane w pierwszy dzień roboczy po dniu otrzymania zgłoszenia.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. Nr 209, poz. 1243 ze zm.).
Informacja dla osób niepełnosprawnych ruchowo
Budynek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze jest przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się – „Wejście B” do budynku.
Inne informacje i oświadczenia
Sposób przyjmowania spraw
Sprawy przyjmowane są przez Kolegium, co do zasady, za
pośrednictwem organów pierwszej instancji, bowiem większość spraw rozpatrywanych jest przez Kolegium w wyniku wniesienia
odwołania lub zażalenia.
W przypadkach występowania bezpośrednio do Kolegium (np. z wnioskiem o stwierdzenie nieważności
decyzji) sprawy przyjmowane są w sekretariacie Kolegium.
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Zielonej Górze akceptuje wnoszenie odwołań w następującej formie:
- za pośrednictwem organów wydających zaskarżane indywidualne akty administracyjne,
- bezpośrednio do Kolegium w formie papierowej,
- drogą pocztową,
- faksem,
- drogą e-mail lub poprzez e-PUAP, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 roku w sprawie minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (DzU nr 212, poz. 1766):
- dokumenty tekstowe w następujących formatach danych: .doc, .docx, .rtf, .txt;
- dokumenty graficzne w następujących formatach danych: .jpg (.jpeg), .gif;
- dane skompresowane w następujących formatach danych: .zip, .rar.
Inne wymagania:
- Dokumenty elektroniczne doręczane do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze muszą być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
- Dokumenty elektroniczne doręczane do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze zawierające wirusy lub inne niebezpieczne elementy będą automatycznie odrzucane i nie zostaną wprowadzone do systemu teleinformatycznego Urzędu, a tym samym nie zostaną rozpatrzone.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Zielonej Górze |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2021-03-19 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Mirosław Adamczyk |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2021-03-19 12:58:05 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2021-03-19 13:03:13 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-03-19 13:03:13 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 4030 raz(y) |